Szeretettel köszöntelek a Dícsérd az Urat. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dícsérd az Urat. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dícsérd az Urat. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dícsérd az Urat. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dícsérd az Urat. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dícsérd az Urat. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dícsérd az Urat. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dícsérd az Urat. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Mert nincsen itt maradandó városunk, hanem az eljövendőt keressük. (Zsid 13,14)A Biblia első kétharmadában olvasható ószövetségi teológia értelmében, Isten szemében minden ember idegen eredetű, ideiglenes lakos a földön. A világ, valójában Isten tulajdona, és minden nép, beleértve az izraelitákat is, mint szolgája, sőt jövevénye, a Földnek egy-egy területét csak használatra kapta, tehát: mindnyájan jövevények vagyunk ezen a Földön! Az Újszövetség vége felé ezt így fogalmazza meg, az éppen zsidókat tanító szentíró: „nincsen itt maradandó városunk, hanem az eljövendőt keressük" (Zsid 13,14).Az újszövetségi kor szekuláris, világi, nem bibliai görög nyelvhasználatban a πάροικος szót használták az újonnan érkezettek elnevezésére. Ez, körülbelül a magyar „szomszéd" szó jelentésével adható vissza, ami nem a közvetlen lakótársra utal, hanem – hozzávetőlegesen a – „nem állampolgár" kifejezés tartalmát hordozza. Mai, modern értelemben, a „letelepedési engedély birtokában lévő lakos" szóösszetétel hordozza azt a tartalmat, mely a leginkább érthetővé teszi a πάροικος egykori értelmezését.Mi, lelkészek is „jövevények" vagyunk, amikor egy, már régóta abban a faluban, városban élő közösség vezetőivé választanak minket.Mi, keresztyének – a fentiek értelmében – már polgárjoggal bíró választottak Isten Országában, ugyanakkor még ideiglenes lakosok (jövevények), de csak azért, hogy egy napon teljes értékű polgárokká válhassanak.Ehhez, csak annyira van szükségünk, hogy hűségesek maradjunk a mi Urunkhoz, és az Ő tanításához – mindhalálig. Beleértve ahhoz a tanításához is, amit a közénk érkezett, vagy rajtunk csak áthaladó jövevényekkel kapcsolatban tanított! (Kereskényi Sándor)A nap gondolata:Az a tény, hogy egy hozzánk hasonló ember életének edényében megjelent az Isten, egy emberi életet csordultig töltött önmagával az Isten, már magában is hatalmas evangélium. Hatalmas evangélium, mert azt példázza, hogy alkalmas az emberi valóság az isteni valóságnak a befogadására, nem idegen egymástól ez a kettő, szívesen költözik az Isten az emberi valóságba. (Farkas József) |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mai Ige.
Mai Ige.
Mai Ige.
Mai Ige.